(2005-2009)

  • FONTANINI, I. ; TOMITCH, L. M. B. . Working memory capacity and l2 university students’ comprehension of linear texts and hypertexts. International Journal of English Studies, v. 9, p. 1-18, 2009.
  • Link do artigo
  • BUCHWEITZ, A. ; MASON, R. ; TOMITCH, L. M. B. ; JUST, M. A. . Brain activation for reading and listening comprehension: an fMRI study of modality effects and individual differences in language comprehension. Psychology & Neuroscience (Online), v. 2, p. 1983-3288, 2009.
  • Link do artigo
  • BARETTA, L. ; TOMITCH, L. M. B. ; MACNAIR, N. ; LIM, V. ; WALDIE, K. . Inference making while reading narrative and expository texts: an ERP study. Psychology & Neuroscience (Online), v. 2, p. 1983-3288, 2009.
  • Link do artigo
  • TOMITCH, L. M. B.; NEWMAN, S. ; Carpenter ; JUST, M. A. . Comprehending the topic of a paragraph: A Functional Imaging Study of a Complex Language Process. DELTA. Documentação de Estudos em Lingüística Teórica e Aplicada, v. 24, p. 175-197, 2008.
  • Link do artigo
  • GERBER, R.M. ; TOMITCH, L. M. B. . Leitura e cognição: propósitos de leitura diferentes influem na geração de inferências?. Acta Scientiarum (UEM), v. 30, p. 139-147, 2008.
  • Link do artigo
  • TUMOLO, C. H. S. ; TOMITCH, L. M. B. . Avaliando a leitura em inglês: uma reflexão sobre itens de testes. Revista Brasileira de Lingüística Aplicada, v. 7, p. 67-89, 2007.
  • Link do artigo
  • SCHERER, L. C. ; SKA, B. ; GIROUX, F. ; LESAGE, F. ; SENHADJI, N. ; MARCOTTE, K. ; TOMITCH, L. M. B. ; BENALI, H. ; JOANETTE, Y. . Discourse comprehension in successful aging: A NIRS study. Brain and Language, v. 103, p. 228-229, 2007.
  • Link do artigo
  • TOMITCH, L. M. B.. Desvelando o processo de compreensão leitora: protocolos verbais na pesquisa em leitura. Revista Signo, v. 32, p. 42-53, 2007.
  • Link do artigo